به گزارش راهبرد معاصر شرکت مِتا پلتفرمز اعلام کرد کاربران این اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس، میتوانند به شرکتهای کوچک در بخش پیامی ارسال کنند و در پیامهای مستقیم سفارش خود را اعلام کنند. همچنین میتوانند در همان رشته چت، وضعیت سفارش خود را پیگیری کرده و اگر سوالی دارند، بپرسند.
این قابلیت در راستای تلاش شرکت مِتا برای توسعه امکانات تجارت الکترونیکی در پلتفرمهای این شرکت، عرضه شده است.
مِتا در سال ۲۰۲۰ بخش شاپس (Shops) را راه اندازی کرد تا امکان یافتن و خرید محصولات در فیس بوک و اینستاگرام را برای کاربران فراهم کند. این شرکت اعلام کرد شرکتهای کوچک در آمریکا که در حال حاضر از شاپس استفاده نمی کنند، می توانند بدون نیاز به استفاده از برنامه دیگری، محصولاتشان را در بخش پیامهای مستقیم اینستاگرام معرفی کرده، سفارش خرید ایجاد کرده و پرداخت مشتری را دریافت کنند.
بر اساس گزارش رویترز، قابلیت جدید اینستاگرام اجازه میدهد از سرویس پرداخت مِتا پی (Meta Pay) برای تکمیل خرید استفاده شود.
شرکت مِتا اعلام کرد هر هفته یک میلیارد نفر در اپلیکیشنهای این شرکت، به شرکتها پیام می دهند، محصولات را جست و جو می کنند یا درخواست حمایت می کنند./ایسنا